Brand New Day

Brand New Day is een succesvolle aanbieder van producten om te beleggen, te sparen en om pensioen op te bouwen. Bij Brand New Day zijn ruim 250.000 mensen klant. Voor Brand New Day maakte Ear Ear de podcast “De Nieuwe Pensionado’s”.

Drie mannen zitten in gele stoelen in een professioneel ingerichte podcaststudio voor een brainstormsessie van de podcast EarEar.

De vraag

Brand New Day verstuurt een nieuwsbrief 250.000 klanten en wilde graag een laag toevoegen aan de communicatie. Met die vraag begon de samenwerking tussen Brand New Day en Ear Ear.

Het belangrijkste doel dat boven tafel kwam was de wens om hoogwaardige content te maken en meer mensen te bereiken met die content. Brand New Day hoopte dat mensen die geen tijd hebben om de nieuwbrief te lezen, wel tijd hebben om in de auto even naar de podcast te luisteren.

Er is ook al nagedacht over gasten en onderwerpen voor een pilot serie van zes afleveringen.

Man in blauw pak spreekt in een microfoon tijdens een interview over aandelen.

Luister Brand New Day via je favoriete podcast platform

Ons antwoord

We zijn dit traject begonnen met marktonderzoek. Welke podcasts zijn er al gemaakt over pensioenen en hoe kunnen we iets verzinnen dat nog niet gedaan is of dat we beter kunnen doen dan al gedaan is?

Om de podcast van Brand New Day te maken hebben we drie formats voorgesteld. Een explainer format waarin we in korte afleveringen kennis zouden overdragen. Een reportage format waarbij we op locatie in gesprek gaan met mensen. En een conversational podcast, waarin we in een talkshow format het gesprek aangaan.

Uiteindelijk kiest Brand New Day voor het laatste. We maakten de talkshow De Nieuwe Pensionado om relevante gasten te interviewen en hun kennis te ontsluiten voor de wereld. Deze afleveringen werden opgenomen bij Brand New Day op locatie.

Drie mensen zitten in gele stoelen in een kleurrijke studio en nemen een podcast op voor Brand New Day.

Het resultaat

De pilot wordt succesvol afgerond en zes afleveringen later hebben we zes mooie gasten gesproken die hun kennis delen over geld, beleggen en het opbouwen van pensioen. De afleveringen worden zowel op Spotify en andere audiokanalen, als op Youtube goed geconsumeerd.

Brand New Day heeft haar eerste stappen op het podcast pad gezet. Voor het vervolg van de podcastserie adviseert Ear Ear om met een jongere presentator uit de doelgroep te gaan werken, kortere afleveringen te maken en ook klanten uit te nodigen in de afleveringen.

breng jouw podcast tot leven in de studio of op locatie