Het EarEar verhaal
Om je een beeld te geven van Ear Ear, delen we graag iets meer over ons bedrijf.
Bij Ear Ear helpen we jou om je marketing- en communicatiedoelen te halen. Of je nu je merk sterker neer wilt zetten, thought leadership wilt bouwen of nieuwe klanten zoekt: wij denken graag mee.

Ontstaan van Ear Ear
Ear Ear is ontstaan vanuit een passie voor podcasts: oprichter Gerhard te Velde was gegrepen door de kracht van het medium. Na het succes van zijn ondernemerspodcast Groeivoer (bekroond door BNR) vroegen steeds meer bedrijven om hulp bij het produceren van hun podcast. Zo ontstond Ear Ear, een videopodcast agency die jou helpt jouw verhaal te vertellen, je merk te versterken en nieuwe mensen te bereiken.
Visie op podcasting
Wat is een podcast eigenlijk? Het begrip podcast werd in 2004 geboren dankzij de Nederlandse ondernemer Adam Curry. Hij bracht de Apple iPod (pod) en gedownloade radio uitzendingen (casts) samen tot pod-casts. Lange tijd bleef podcast een underground medium waar vooral radiomakers mee bezig waren. Maar in 2019 brak podcasting door in Nederland. Inmiddels is podcast niet meer weg te denken uit het media landschap en wordt podcasting ook heel veel zakelijk ingezet. Iedereen lijkt een mening te hebben over podcasts. Maar hoe kijken wij naar podcasting?

Podcast is here to stay
Podcast is geen hype, maar een medium dat niet meer weg te denken is uit het medialandschap.
Podcast is een middel, geen doel
Podcasting is geen doel, maar een middel om mensen te bereiken. Waar mogelijk bouwen we speciale podcast funnels waarin we voor elke stap in de customer journey, content uit de podcast gebruiken.
Podcast is een niche medium
Waar de grote mediapartijen de massa bereiken, zetten wij podcast vooral in als niche medium. Het bereiken van een kleine groep, super relevante mensen, is nog steeds heel waardevol.
Podcast draait om diepgang
Bij podcast krijg je de kans om je luisteraar of kijker langere tijd te boeien. Geen vluchtige content, maar diepgang, emotie, connectie.
Podcast moet geïntegreerd zijn
Podcast moet niet geïsoleerd worden ingezet, maar geïntegreerd in je marketingmix. Podcast is een bron voor andere contentvormen. Vanuit één videopodcast aflevering maak je shorts (korte videofragmenten) maar ook blogs, nieuwsbrieven, social media posts, whitepapers en meer.
Podcast is videocontent
Podcast is niet alleen audio, maar ook steeds vaker video. Steeds meer podcasts (in de VS al meer dan 32%) worden via een scherm (tablet of Smart-TV) geconsumeerd. Daarnaast geeft video veel meer bereik en mogelijkheden voor marketing.
Het team
Ear Ear bestaat uit een team van gedreven makers die graag klaar staan voor jou. We stellen ons graag aan je voor.